2013 m. spalio 11 d., penktadienis

Skaičiukų pradžiamokslis I

Iš tikrųjų, jau nuo kūdikystės kasdieninėje aplinkoje užsimezga pažintis su skaičiukais - sąmoningai ar nesąmoningai vaikui parodome, pasakome, kas yra vienas, du, daug...

Ir štai ateina diena, kai vaikas pamatęs kažką poroje, pasako "du". Pamenu, kai kažkada Deimantė ištarė "diu", pamačius prabėgančius visiškai vienodus šuniukus, o Mila, gavus vieną sausainį, pasakė: "nioju diu" - suprask, kad turi būti užimtos abi rankytės. :)

Man tai reiškė jų ženklus, kad galime pradėti pažintį su skaičiukais :).

O mėgstame viską daryti mažyčiais žingsneliais. Taip vaikai ir noriau, ir greičiau įsisavina. Pradėjome nuo vieno, dviejų ir daug... be skaičių simbolių, tiesiog naudodami "taškelių sistemą". Paskui iki 3, dar vėliau iki 4. Pradėjau rodyti skaičių simbolius, ties šia vieta mes ir sustoję. Be to, visi žinome, kad yra daug geriau suprasti kiekybiškai skaičius iki 3, nei išmokti kaip eilėraštuką iki 10.


Pačios pirmosios mūsų kortelės yra šios. Vaikai pirmiausia geba parodyti, kur yra vienas, du, daug ir tik vėliau atsakyti į klausimą: "kiek čia yra gėlių?". Lygiai tas pats su spalvomis- pirmiausiai išmoksta parodyti, kuri yra spalva, o tik vėliau atsako į klausimą: "kokios spalvos".



Taigi šio įrašo žaidimėliai, kuriuos pačios išbandėme, yra patys paprasčiausi, kuriuos galima pavadinti "taškelių sistema" - nesupažindinant su skaičių simboliais. Jei vaikui neįdomu, gali būti tiesiog "ne ta diena", ar tiesiog dar jis nepasiruošęs skaičiukams. Svarbu stebėti savo vaikus...



1. Segtukai ir popierinės lėkštės.




2. Kiaušinių dėžutė ir pupelės. Nudažiau dėžę tiesiog, kad ji būtų patrauklesnė. Pripiešti daugiau taškelių duobutėje galima bet kada, svarbu iš pat pradžių jų nepadauginti ir vaiko neatbaidyti :).



3. Sūri tešla ir stikliukai. Čia dar "mokėmės" - vienas, du, daug....



4. Virvutė ir karoliukai. Jau kurį laiką Milos nebedomino karoliukų vėrimas, bet štai truputį kitoks karoliukų vėrimo pateikimas ir vėl tas noras sugrįžo :).



5. Emocionaliai ir skaniai... Spėliojome, kiek indelyje saldainiukų, o po to skaičiavome, kiek iš tikrųjų jų yra...


6. Kai už lango auksinis ruduo, negalima nepasinaudoti gamtinėmis medžiagomis... Kaštonai ir kortelės. Kortelės užverstos, traukiame ir dedame atitinkamą kaštonų kiekį į savo maišelius. Laukiam savo eilės ir vėl traukiame.


7. Klevo lapai ir ritinėliai. Skaičiavome ne sausai - pažiūrėjome pro langą į tolį, kokie tie medžiai rudenį. Palyginome, kad beveik tokie patys kaip ir knygoje... Lapai nusidažo įvairiausiomis spalvomis, jie krenta. Jų nelieka, ateina žiema... Ir štai turėjome keturis medžius (ritinėlius), ant kurių nupiešta taškelių, kiek ant to medžio dar liko lapų. Tiek ir turėjome priklijuoti gražių mažų rudeninių klevo lapų. Turėjome apie daug ką pakalbėti. :)





II dalis
III dalis
:)


Komentarų nėra:

Rašyti komentarą